Případová studie

Jak EVROmat vyrostl

Spuštění motivačního a věrnostního program se stalo důležitou součástí obchodního úspěchu společnosti EVROmat. Program pomohl ke skokovému nárůstu prodejů i obchodní marže firmy ve druhé polovině roku 2017. „Jeho efekt je patrný především při porovnání statistik mezi zákazníky, kteří byli do programu zařazeni, a těmi, kteří ne", říká Vít Hroch, předseda představenstva.

Reference: EVROfest
Klient: EVROmat, a.s.
Realizace: 2017
Ukázka: www.evrofest.cz
Řekli o nás: zde

Činnosti:

Prodeje v průběhu programu

Zákazníci nezařazení do programu +1 %

Zákazníci zařazení do programu +35 %

Marže v průběhu programu

Zákazníci nezařazení do program +6,6 %

Zákazníci zařazení do programu +42,6 %

Na cestě k lepším
vztahům se zákazníky

EVROmat je jedním z největších českých výrobců a prodejců stavebního materiálů. Má miliardový obrat a na patnáct set zákazníků, především ze segmentu stavebních firem. Náš motivační a věrnostní program je promyšleným a sofistikovaným systémem, jak s těmito zákazníky komunikovat. Naše řešení dovede analyzovat jejich chování a na základě toho k nim přistupovat – nabízet preferované informace, výzvy a akční nabídky ušité na míru skutečným potřebám obchodního partnera. EVROfest tak firmě pomáhá posilovat vztahy se zákazníky a zefektivňuje prodej nabízených produktů.

Festivalová
logistika

Motivační a věrnostní program jsme od začátku koncipovali jako funkční nástroj pro obchodní zástupce společnosti EVROmat. Také jsme chtěli, aby byl program atraktivní a vybrané odměny se staly silnou motivací pro registraci. Proto jsme zajistili široký sortiment benefitů, který pravidelně obměňujeme. Stálou nabídku navíc rozšiřujeme o časově omezené akce vybraných produktů – sledujeme aktuální trendy i roční období. Odměny, které si zákazníci z katalogu vyberou, zajistíme u nasmlouvaných dodavatelů a doručíme, kam je potřeba.

Odměny od anděla

Připravili jsme vizuální styl programu, který jsme následně promítli do grafické podoby všech výstupů – portálu EVROfestu, tištěného katalogu odměn nebo newsletterů s novinkami a akcemi. Připravili jsme také sadu propagačních letáků, vyrobit jsme nechali roll-upy, bannery, podlahové samolepky nebo magnety na auta.

Festival odměn – EVROfest

EVROfest
timeline

  • 02/2017 – nastavení podmínek spolupráce
  • 02–04/2017 – tvorba koncepce motivačního a věrnostního programu
  • 05/2017 – finalizace všech součástí programu a jeho testování
  • 06/2017 – spuštění programu
  • 06–12/2017 – první pololetní běh EVROfestu
  • 01/2018 – ukončení prvního běhu a jeho vyúčtování
  • 02/2018 – příprava nového ročníku
  • 03–12/2018 – druhý ročník EVROfestu
Festival odměn – EVROfest

Jak dostat zákazníky
do programu

Spolu se spuštěním programu bylo klíčové efektivně oslovit zákazníky EVROmatu. To byla úloha pro obchodní zástupce společnosti. Mohli se však opřít o řadu komunikačních nástrojů, které jsme pro ně připravili. „OZeťáci“ vzali tuhle výzvu za svou a už během prvních tří měsíců se jim podařilo pro registraci do programu získat nejen polovinu dosavadních zákazníků firmy, ale také řadu nových. I zde se ukázalo, jak důležitá je aktivní role klienta při přípravách a nastavování parametrů programu.

EVROfest
online

Vstupní branou do Nekonečného festivalu odměn je internetový portál. Obsahuje katalog, vysvětluje pravidla věrnostního programu a umožňuje přihlášení do personalizované sekce. Díky kalkulačce odměn zákazník jednoduše zjistí, kolik EVROšů získá za nákup zboží u EVROmatu a jak se dostat ke své vytoužené odměně. Vyladit poměr mezi výší útraty a počtem získaných věrnostních bodů byla pro nás a kolegy z EVROmatu jedna z největších výzev.

Festival odměn – EVROfest

Komunikovat
a cílit

Klienty registrované v programu pravidelně kontaktujeme. Využíváme e-mailing, SMS zprávy i klasickou poštu. Dostávají od nás informace o novinkách v programu a newslettery s akčními nabídkami. Díky vlastnímu CRM systému, do kterého má EVROmat neomezený přístup, dokážeme komunikaci cílit na vybrané segmenty zákazníků a zprávy personalizovat.

AMDEN REALIZAČNÍ TÝM

PODOBNÉ PROJEKTY

Kontaktujte nás